Rendezetlen kilépés

A Brexit után sem az online vitarendezési platformnak (ODR platform), sem az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok együttműködését szabályozó CPC együttműködésnek sem lesz tagja az Egyesült Királyság, mivel ezen együttműködéseket EU-s rendeletek rögzítik. A határon átnyúló fogyasztói panaszok rendezésére szolgáló, Európai Fogyasztói Központok Hálózatának (ECC-Net) – amelynek hazai szervezete az Innovációs és Technológiai Minisztériumon belül működik – pedig csak akkor lehet tagja az Egyesült Királyság, ha születik valamilyen külön-megállapodás az EU-val. 

Mindezt azt jelenti, hogy az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező vállalkozásoktól történő vásárlásokból, amely leggyakrabban online vásárlások és utazási-turisztikai szolgáltatások igénybevételéből eredő panaszokat jelentik, nem áll majd rendelkezésre alternatív segítségnyújtó fórum a magyar fogyasztók számára, így kizárólag bíróság előtt rendezhetik a fogyasztók jogvitáikat. Továbbá hatósági együttműködés és fellépés tekintetében az egyesült királyságbeli vállalkozások által elkövetett fogyasztóvédelmi jogsértések esetén sem kérhető majd az angol fogyasztóvédelmi hatóságok együttműködése és fellépése a CPC rendszer keretében.